در میان انواع و اقسام تقسیم بندی ها، مردم کشور عزیزمان را می توان در دو گروه "مایل به خرید پراید" و "بی تمایل به ابتیاع پراید" قرار داد.

آن هایی که مایل به خرید پراید هستند خود به دو گروه اساسی تقسیم می شوند:کسانی که پول خرید پراید را دارند و آن هایی که پول خرید پراید را ندارند.

معمولا افرادی که دوستدار خرید پراید هستند و پول خرید پراید را هم دارند نسبت به خرید پراید اقدام می کنند، اما آن هایی که مایل به خرید پراید هستند ولی از عهده پرداخت قیمت آن بر نمی آیند کمپینی تحت عنوان "نه به خرید پراید" راه اندازی می کنند!

معلوم است که چنین کمپینی نمی تواند شاهد موفقیت را در آغوش بگیرد، زیرا هم تولید کنندگان پراید مشتریان خود را از دست نمی دهند و هم اعضای کمپین را کسانی که در عدم عضویت نیز "پراید بخر" نیستند تشکیل می دهند.

متاسفانه باید اذعان کرد که تا زمانی که نیاز مشترک ، افراد  را دور هم جمع کرده و از آن ها کمپین بسازد اهداف کمپین همچنان دست نیافتنی جلوه خواهد کرد.

از طرف دیگر، قطعا کمپین های موفق کمپین هایی هستند که در نتیجه شناسایی یک مشکل و حرکت در جهت حل آن تشکیل می شوند، زیرا این کمپین ها سعی می کنند از تمامی آحاد جامعه- خواه آن هایی که مشکل ، مشکلشان است و خواه آن هایی که مشکل ، مشکلشان نیست-یارگیری نمایند.

به عنوان مثال اگر قرار است کمپین "نخریدن خودرو" راه بیفتد در درجه نخست باید نشان داده شود که قیمت خودرو کاذب است و این قیمت تا کدامین حد باید پایین بیاید تا واقعی اعلام شود.

همه ما خوب می دانیم که در حال حاضر کمتر کسی است که از قیمت واقعی و تمام شده پراید سر در بیاورد زیرا آن هایی که دست اندرکار تولید پراید هستند به دلایل عدیده ترجیح می دهند بی سر و صدا کارشان را بکنند و آن هایی که در خارج از گود لنگش می کنند بیشتر اطلاعات خود را از مردم کوچه و بازار و حرف و حدیث های تلگرامی می گیرند(این که با دانستن قیمت اتومبیل های تولید خارج ، هر خارجی که می خواهد باشد، بخواهیم قیمت پراید را تعیین کنیم ما را جز به بیراهه نخواهد برد)

کمپینی که اینگونه تشکیل می شود به دلیل اینکه مردم دست به دهان رسیده را متوجه "خب راست می گویند" می نماید، قادر به عضو گیری از میان آنان نیز هست، زیرا ایشان بزودی متوجه "امروز هوای آن ها را خواهیم داشت و فردای هوای ما را خواهند داشت" گشته و به اینکه مشکل را در عوض فردی دیدن، همگانی مشاهده نمایند فکر خواهند نمود.

از دیگر سو،  این کمپین ها از همان ابتدا سوال "تا کی باید ادامه دهیم؟" را با جواب خواهند گذارد و این موضوع باعث می شود "تا ابد که نمی توانیم بی خودرو سر کنیم" کلید مهم خودروسازان برای باز کردن قفل درب بسته کمپین نباشد!