خدمات پس از فروش؟!
![]()
خدمات پس از فروش شرکت های خودروساز داخلی,اگر به گونه ای صحیح و مناسب صورت گیرند, نقش قابل ملاحظه ای در فروش هر چه بیشتر خودروهای تولید داخل ایفا می نمایند.دلیل این امر کاملا واضح و مبرهن است زیرا ما ایرانی ها(بیشترمان) به همان اندازه که در خرید یک جنس و کالای خوب و با کیفیت و به قیمت مناسب وسواس و حساسیت به خرج می دهیم ,چندان دل نگران استفاده و راهبری شایسته و درست و حسابی آنچه خریداری کرده ایم نبوده و از اینکه وسیله ابتیاعی بسیار زودتر از موعد از کار بیفتد و ما را به بیان "بهتر است هر چه زودتر ردش کنم برود" بکشاند ککمان هم نخواهد گزید.
حال شما خودروسازی را تصور نمایید که کار خود را با فروش اتومبیل خاتمه یافته تلقی نکرده و با ایجاد مراحمت های وقت و بی وقت برای خریدار,هم از کیلومتر ماشین و اینکه چقدر راه رفته سر در می آورد و هم متوجه عیوب و ایرادات فنی آن که به چشم و گوش خریدار نمی آید می گردد.
این را نیز فرض نمایید که هم در فواصل زمانی منظم و هم در فاصله های مشخص مکانی که از روی کارکرد کیلومتر شمار ماشین تعیین مقدار می گردد,نماینده شرکت خودروسازی سراغ خریدار رفته و نسبت به وارسی و رفع معایب اتومبیل او اقدام لازم را به عمل می آورد.
به زبان ساده و خودمانی فکر کنید که همه کارهایی که وظیفه خریداران است و ایشان باید در باره اتومبیل خویش صورت دهند و ریز به ریز آن ها در دفترچه فنی ماشین آمده است از تعهدات فروشنده به حساب آمده و بنابراین خریدار نمی باید در طول مدتی که ماشین زیر پای او یا اهل و عیالش است نگران "فنی" اتومبیل باشد.
بدیهی است که در چنین شرایطی ضمن اینکه خریداران حاضر خواهند گشت وجه بیشتری را برای ابتیاع ماشین پرداخت نمایند,تعمیرگاه های مجاز نیاز به بیان "به ماشین نمی رسی؟!" و خریداران محتاج ادای دروغ مصلحت آمیز "معمولا ماشین دست من نیست!" نخواهند داشت!
بگذریم از اینکه همچنان که قبلا بیان گردید چنین خدمات پس از فروشی عمر مفید ماشین را بیشتر نموده و خریداران را به تبلیغ جنس خریداری شده که "حالا حالاها برایت ماشین است" سوق خواهد داد!!
منتشر شده در روزنامه آفتاب یزد
شاید اگر دسترسیم به بلاگدون قطع نمی شد یا مطالب منتشر شده در آفتاب یزد را نگهداری می کردم سر از بلاگفا در نمی آوردم.