همیشه "خیانت های زناشویی" سوژه مناسبی برای فیلم ها و سریال های تلویزیونی بوده است. در این باب، متاسفانه، کار کارگردانان ایرانی هرگز ساده نبوده است، زیرا آنان اجازه نداشتند همانند فیلم های هالیوودی "خیانت های زناشویی" را کاملا لخت و عریان به تصویر کشیده و به بینندگان محترم حالی نمایند که "خیانت زناشویی" واقعا اتفاق افتاده است.

جهت رفع این مشکل، اغلب کارگردانان ایرانی سراغ نشانه ها رفته و خواسته اند با استفاده از آن ها بینندگان عزیز را مطلع اینکه خیانتی اتفاق افتاده است نمایند. به عنوان مثال وقتی بیننده سیما یا سینما مشاهده می کند که آقایی با خانمی که همسرش نیست و از محارم او نیز محسوب نمی شود شام می خورد یقین پیدا می کند که آن هایی که سر یک میز نشسته اند و در حال تناول غذا می باشند ارتباطی فراتر از غذاخوری هم با یکدیگر دارند.

قطعا، این نسخه آن اندازه که باید و شاید افاقه نکرده است، زیرا علاوه بر تکراری بودن، نتوانسته خیانت را به گونه بایسته به تصویر کشیده و خیال بیننده را تخت اینکه واقعا خیانتی رخ داده است نماید.

انصافا، در سریال هیولا، مهران مدیری از شیوه ای بدیع برای نشان دادن "خیانت زناشویی" بهره می برد.

در این سریال "خوش ساخت"، "خیانت زناشویی" با بهره گیری از عکسی که نشان داده نمی شود به تصویر کشیده می شود، یعنی بینندگان سریال نمایش خانگی با دانستن اینکه آقای کامروا و خانم زحمتکش دست در کمر یکدیگر دارند و این واقعه کمرگیری در خارج از کشور و در سرزمینی که در آن مردم آزادترند اتفاق افتاده است، بهتر می توانند وقوع خیانت را باورپذیر دانسته و موضع گیری خانم هایی که نگران از دست رفتن همسرانشان هستند را منطقی قلمداد نمایند.

با این حساب، ظاهرا خود مهران مدیری بیش از سایرین تحت تاثیر سریال "هیولا" واقع شده ، زیرا کاملا چراغ خاموش از خطوط قرمز قوانین مربوط به سریال های نمایش خانگی عبور نموده است!

منتشر شده در روزنامه آفتاب یزد