بعضی ها بر این عقیده اند که سلبریتی ها چیزی در چنته داشته اند که سلبریتی شده اند.برخی این اعتقاد را دارند که رسانه های دیداری و شنیداری و خواندنی نقش اساسی را در تولید سلبریتی ها ایفا کرده اند، چرا که اگر تبلیغات و معرفی های گسترده آن ها نبود، مردم آنچنان که باید و شاید قدردان سلبریتی ها نبودند.گروهی بر این گمانند که مردم نقش برجسته ای در سلبریتی شدن سلبریتی ها داشته اند، زیرا این آن ها بوده اند که با ابتیاع بلیط های مسابقات فوتبال، سالن های سینما و تئاتر یا کنسرت های موسیقی در ابتدا سر و شکلی به وضعیت معیشتی سلبریتی های امروزه داده و سپس ایشان را دارای رفاه نسبی نموده اند.سرانجام نیز این مردم بوده اند که سلبریتی ها را سر جای واقعیشان نشانده و آن ها را از نعمت رفاه مطلق با بهره ساخته اند.

قطعا همه گفته های بالا راست است و سرجمع موارد مذکور کمک کرده تا سلبریتی های امروزه حرفی برای گفتن داشته باشند.

این روزها تبلیغات چی ها روی سلبریتی ها سرمایه گذاری بالایی نموده و به واسطه آن ها قادر شده اند فروش خوبی را نصیب فروشنده های خاص نمایند.در این باب، سلبریتی ها دارای یک معضل اساسی شده اند و آن این است که اگر ایشان جنس یا کالایی را تبلیغ کرده و پول تبلیغ را بگیرند، اما از بد حادثه جنس بنجل در آمده و زیبنده لای جرز باشد تکلیف سلبریتی مبلغ معلوم نیست و او نخواهد دانست که چگونه باید با تبلیغ صورت داده کنار بیاید.

در چنین مواقعی سلبریتی ها از سویی نگران خرید مردمی که با اعتماد به ایشان به سوی جنس یا کالا جلب شده اند می باشند و از سوی دیگر به دلایل مالی یا اخلاقی مشکل می بینند که به ضد تبلیغ اقدام نموده و "لطفا نخرید" را به اطلاع عموم مردم برسانند.

با این حال برای سلبریتی ها یک امکان هست و آن این می باشد که اگر تا به حال از محصولی استفاده کرده و آن را به درد نخور دیده اند، دست کم می توانند تنها به صرف پول خوبی که گرفته اند اقدام به تبلیغ جنس نکرده و به مردم و دوستدارانشان "نخرید پشیمان می شوید" نگویند!